Spletna mesta Dela, d. d., (slovenskenovice.si, delo.si, deloindom.si, polet.si, ddom.si, pogledi.si) uporabljajo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. Ali soglašate z namestitvijo piškotkov na omenjenih straneh? V redu Omejujem piškotke Želim več informacij

Main menu

Pasti in prednosti nizkocenovne ponudbe

Pasti in prednosti nizkocenovne ponudbe

S členitvijo avtomobilov in njihove tehnike postaja izbira prave pnevmatike pomembnejša in zahtevnejša.

Pnevmatike se vse bolj množično prodajajo po spletu. Hkrati so na trgu poleg velikih uveljavljenih znamk na voljo tudi pnevmatike manj znanih izdelovalcev. Množijo se nizkocenovne pnevmatike iz Azije. Že dolgo se tudi špekulira o njihovi starosti. Kako se pokvarijo, če so predolgo v skladišču pred prodajo, in podobno. Pasti pri iskanju ugodnih cen je torej veliko, vsaj toliko kot je prednosti. A to ne pomeni, da so nove oblike prodaje in novi izdelki, tudi vse bolj kakovostne nalite, obnovljene pnevmatike, slaba ponudba. Uporabnik mora le znati ločiti zrnje od plev in najti pravo rešitev za svoj avtomobil.

Če je globina profila na letni pnevmatiki manjša od 16 mm, je tudi po zakonu nedvomno čas za zamenjavo. Toda kaj če je profil še dovolj globok? Katera druga merila veljajo za merodajna za zamenjavo starih pnevmatik z novimi? Za globino profila je najpomembnejša starost pnevmatike. Velja splošno pravilo, da naj bi pnevmatike, starejše od 10 let, zamenjali. To trdi tudi večina izdelovalcev pnevmatik. Številni izdelovalci avtomobilov pa priporočajo menjavo pnevmatik že po šestih letih starosti. Ob uveljavljanju različnih novih kanalov prodaje, ob številnih nihanjih ponudbe in povpraševanja na trgu se marsikdo sprašuje, ali se za ugodno ceno ne skrivajo pnevmatike iz starih zalog, ki nimajo več prave vrednosti. Kolikšen je sploh rok trajanja pravilno skladiščenih novih pnevmatik? Strokovnjaki se strinjajo, da se značilnosti novih pnevmatik ob pravilnem hranjenju ne spreminjajo do pet let od izdelave. A tako kot pri vseh zadevah v življenju tudi to zahteva bolj preudarno odločitev in nekoliko več preverjanja.

Nove priložnosti

V prihodnjih mesecih bo zanimivo opazovati, kako se bodo alternativni kanali prodaje odzvali na nove predpise označevanja. Bo na strani ponudbe velika gneča zaradi pnevmatik, ki naj bi šle čim prej med kupce tudi na račun odločnega zmanjšanja cen? To je težko predvideti. Vsekakor pa velja, da si od označevanja veliko obetajo izdelovalci pnevmatik in njihova klasična prodajna mreža.

Velja, da bo odgovornost vulkanizerjev večja in bodo morali pnevmatike vidno označevati skladno z novo zakonodajo. Značilnosti bodo morale biti izpisane tudi na računu. Na prvi pogled se zdi, da bodo imeli z novimi predpisi same sitnosti, a se jim kljub vsemu obeta mnogo več koristi. Ko bodo uveljavljena nova merila, bodo ljudem laže razložili prednosti nekih pnevmatik. Hkrati bodo njihove trditve podkrepljene z oznakami in kupcu ne bo treba verjeti le na besedo. Prodajalci si ob tem manejo roke, ker velja prepričanje, da se za zahtevnejše izdelke, torej dražje pnevmatike, ki omogočajo izdelovalcem in prodajalcem boljše zaslužke, odločajo o tem dobro seznanjeni kupci. Tisti, ki vedo, kaj določene lastnosti pnevmatik pomenijo za varnost in vozne lastnosti njihovih avtomobilov.

Medtem ko zakonodajalec predpisuje oznako pnevmatik po treh kriterijih, jih neodvisna združenja in veliki specializirani mediji z uveljavljenimi testiranji preizkušajo po petnajstih, proizvajalci pnevmatik pa po 50 kriterijih. Z uveljavljanjem novih tehnologij v avtomobilski industriji in vse bolj odločno členitvijo ponudbe, od električnih vozil za izključno urbano rabo do večjih družinskih avtomobilov z zmogljivejšimi dizelskimi motorji, ki so posebej primerni za pogoste vožnje na dolge razdalje, postaja tudi različnost pnevmatik pomembna. To, da za zmogljivejše avtomobile upoštevamo oznako hitrostnega indeksa, je že dolgo znano. A specifična tehnika zahteva specifične rešitve. Zato ti, ki poznajo vseh 50 značilnosti pnevmatik, ki jih preverijo izdelovalci, zmorejo natančneje določiti, katera pnevmatika bo primerna za dolgoprogaški dizel, katera za hibridni avtomobil in katera za mali mestni avto s skromnim bencinskim motorjem ipd. Te informacije je mogoče najbolj verodostojno pridobiti znotraj pooblaščenih mrež prodaje določenih blagovnih znamk pnevmatik. Za merodajne še posebno veljajo veliki trgovci, torej veliki vulkanizerji.

Preverjanje in zaupanje

Če je imel marsikateri kupec doslej občutek, da mu je bilo vsiljeno nekaj, kar morda ni najboljša izbira zanj, bo po novem lahko odgovorno vedenje prodajalca, torej njegovo etičnost oziroma preprosto povedano poštenost, preverjal s tremi osnovnimi oznakami oziroma merili.

Vsekakor bodo prihodnji meseci prinesli številne, marsikdaj nasprotujoče si informacije o tem, kaj je prav in kaj ne. Ob tem si velja zapomniti, da bodo prve nove oznake o energijski učinkovitosti, stopnji oprijema ob zaviranju na mokri cesti in hrupnosti lahko na novih pnevmatikah od julija, od 1. novembra pa bodo obvezne. Vmes se bo treba ravnati tudi po ljudskem glasu, kdo od najbližjih vulkanizerjev velja za zaupanja vrednega, in se po pravi nasvet za nakup odpraviti k njemu. Z uvajanjem novosti pa ne le za pnevmatike, ampak tudi za avtomobile velja, da le prava pnevmatika zmore interpretirati avtomobilsko tehniko v celoti. Ob uporabi nepravilnih pnevmatik so zmogljivosti avtomobilov občutno manjše. Torej je dobršen del zneska, ki je bil odštet za avto, z neprimerno pnevmatiko izgubil vrednost. Tudi na to velja misliti, ko sledimo cenovno ugodnejšim ponudbam po alternativnih kanalih prodaje. A to še ne pomeni, da so ti brez veljave. Če ne drugega, so se že izkazali za učinkovite usmerjevalce cenovnih razmerij v korist kupcev, tudi v klasičnih prodajnih mrežah pnevmatik.

Komentarji