Spletna mesta Dela d.o.o., (slovenskenovice.si, delo.si, deloindom.si, polet.si, ddom.si, pogledi.si, micna.si) uporabljajo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. Ali soglašate z namestitvijo piškotkov na omenjenih straneh? V redu Omejujem piškotke Želim več informacij

Main menu

Kolesarjenje za telebane, osmič

Kolesarjenje za telebane, osmič

Naj vam bo prav in naj vam paše. Ko se zadnjica sreča s svojo usodo po kolesarsko.

Kar nekaj delov na kolesu je, za katere morate vedeti, kakšni so najprimernejši za vas, nekaj pa je dobro vedeti tudi o prehrani. Pri pisanju smo se naslonili na skelet članka Tori Bortman na spletni strani Bicycling.

Toporišče (fajfa)
To je del, ki povezuje vrh vilic s krmilom. In prestavlja razdaljo, koliko imate z rokami za seči od sedeža do krmila. To je največkrat zamenjan del na kolesu, ko ga nastavljate po svojim podobi. Zakaj ga menjamo? Ker imamo ljudje pri isti telesni višini različno dolge roke in trup. Toporišča stanejo od 30 evrov naprej. Aluminijasta so povsem ok.

Krmilo
So različnih širin in globin, tudi to vpliva na vaš položaj na kolesu. Od 40 evrov naprej, aluminij je dober. Potrebujete še trak, da krmilo ovijete, tako je oprijem boljši in še nekaj udobja pride poleg. Če tega niste nikoli počeli samo, naj vam krmilo ovijejo  v servisu.

Sedežna opora
Cev med okvirjem in sedežem, z njo nastavljamo višino sedenja, sedež se na njej pomika pri nastavljanju naprej ali nazaj. Zelo pomembno za pozicijo na kolesu, od 20 evrov naprej, aluminij je dober, dovolj, le kakovosten naj bo. Mnogi izdelovalci koles imajo svoje sedežne opore, sicer pa pri opori (kot tudi krmilu)  z imenom Ritchey ne morete zgrešiti.

Sedež
Ko se zadnjica sreča s svojo usodo po kolesarsko. To je neverjetno ljubezensko-sovražno razmerje, ki traja večno. Sedež, ki ga dobimo na kolesu, velikokrat zamenjamo – a je dobro vedeti, da je za adaptacijo naše škofije v kolesarsko realnost dobro opraviti pet, šest voženj, preden jurišamo v trgovino in si naredimo stroške v dobro najbolj nemarnega dela telesa... Dober sedež je mogoče dobiti za okoli 50 evrov. In – nekaj oblazinjenja naj kar ima. Ne glede na to, kaj vam pravijo lokalni  dirkači. Da je trdo najboljše? Zakaj potem fantje  ne lulajo s čvrstim, če je tako?
Sedeži z luknjo na sredi so za moške v zrelih letih dovolj priporočljivi.

Vodila pletenic (kabli)
Če bose zamenjali toporišče z daljšim, bose morda potrebovali daljša vodila za pletnice. Na starejših kolesih je ta del dobro po nekaj letih zamenjati, zagotovo pa redno vzdrževati.

Pametno jesti na kolesi
Če vnesete na kolo nekaj pravega ob pravem trenutku to dela čudeže. Da vam energijo. In dobro je vedeti, da je treba pojesti kaj pametnega tudi takoj po vožnji. To obnovi in napolni mišice. Pred vožnjo pa vsaj dve uri nič jesti.

.
Ogljikovi hidrati.
Če berete Polet na kisiku, potem ste o tem v zadnjih petnajstih že kar kaj slišali. Gre za glavni vir energije. Dobro je vedeti le, kaj in kdaj od tega jesti. Značilni, počasi se razgrajajoči kompleksni hidrati (stročnice  in žita) so primerni za večerje,  škrobasti ogljikovi hidrati (beli riž ali  zelenjava) so kot srednje izgorevajoče gorivo dobri, da ste močni na kolesu, za prave napore na krajši rok pa posezite po enostavnih hidratih kot je med.

Proteini
Za obnovo mišic potrebujete proteine, da boste naslednjič še močnejši. Ti tudi zavirajo vaš prevelik apetit, saj je metabolizem podaljšan, ker jih je težje prebaviti, torej to traja dalj časa. Kompletni proteini so v mesu, mlečnih izdelkih, jajci in sojinih zrnih.

Maščoba
To je izvrstno gorivo za telo v gibanju, saj vam omogoča, da kolesarite dlje in močneje, ne da bi vam padel sladkor v krvi. Tudi lačni  postanete kasneje. Maščobo iščite v naravnih sestavinah kot so olivno olje, oreščki, semena in avokado.