Imate pripravljeno kolo

Fotografija: ni podpisa
Odpri galerijo
ni podpisa

Kolesarska sezona se je končno začela in zato moramo preveriti, kako je z našim kolesom in vso drugo kolesarsko opremo.
Osnovni servis največkrat zajema: centriranje koles, nastavitev prestav in zavor, pregled vseh ležajev, kontrolo vijakov, kontrolo in mazanje verige, pregled pnevmatik in zračnic. Seveda pa se cena zviša, če je treba zamenjati kakšen del opreme. Kaj lahko storite sami? Ne preveč, ker kolesa so danes preveč vredna, da bi kaj sami improvizirali.

Za prvo vožnjo si moramo osvežiti spomin, kaj vse rabimo, da bi se vozili varno, udobno in brez tehničnih težav. Glede na vreme si moramo izbrati primerna oblačila. Zdaj, ko temperature čez dan sežejo že čez deset stopinj, moramo imeti majico, ki ji pravimo prehodna, saj je nekoliko tanjša od zimske. Pod njo nosimo termo majico še vedno z dolgimi rokavi. Dobro je, če je na prsnem delu narejena iz materiala, ki nas obvaruje prekomernega vdora zraka oz. vetra. Enako je s hlačami, ki morajo biti dolge in okosmatene, saj je še prehladno in prevetrovno za tanjše oziroma take, ki niso podložene z dodatnim materialom. Dobrodošle so kolesarske nogavice, čevlji in gamaše, ki se obujejo preko čevljev. Če gamaš nimate, si vsaj omislite zimske nogavice, ki pridejo zelo prav glede na to, da proizvajalci kolesarskih čevljev stremijo k temu, da izdelujejo kar se da zračne čevlje. Še vedno imejte rokavice z dolgimi prsti, vendar si omislite tanjše, prehodne. Čelada je seveda nujno zlo in pod njo v tem vetrovnem vremenu spada tudi »podčelada«, ki vas bo obvarovala pred prepihom. Sončna očala vas bodo v tem času obvarovala mrzlega ozračja in vetra.

ni podpisa
ni podpisa

Foto: Rapha

Kolo mora biti brezhibno, zato priporočam, da svoje kolo pred sezono zaupate strokovnem servisu.

Večina serviserjev vas bo najprej okrcala, zakaj niste kolesa pripravili za »zimsko spanje« in bi zdaj oni imeli manj dela, vi pa nižje stroške. Pa vendar. Kaj vsebuje tako imenovani spomladanski servis? Najprej si serviserji ogledajo, v kakšnem stanju so pnevmatike. Strokovnjaki hitro ocenijo, ali so še uporabne in varne za vožnjo. Hkrati pregledajo obročnike in napere. Ali so razrahljane in potrebne novih nastavitev in ali so obročniki poškodovani ter v kakem stanju so ležaji v pestah. Potem se lotijo pregleda zavor. Preverijo stanje pletenic in zavornih oblog oziroma gumic. Obvezen je pregled verige in seveda vseh vijakov, kar jih je na kolesu. Slabe, zarjavele zamenjajo, dobre očistijo in po potrebi podmažejo tako, kot to naredijo povsod tam, kjer je potrebno.

Podrobnejši pregled zahtevata tudi oba menjalnika, če jih kolo ima, in vsa ostala oprema, kot so na primer luči, zaščite, nosilci ipd. Če gre za športna kolesa, se preverijo tudi in po potrebi zamenjajo trak na krmilu ali ročaji, preveri se, v kakšnem stanju je sedalo, pedala in sredinski pogonski sistem. Vsi, ki imajo na kolesih kakršnakoli vzmetenja, skoraj ne bi smeli spustiti vsaj dveh pregledov na leto. Tudi tisti, ki ne prekolesarite veliko kilometrov. Vzmetenje je trenutno najobčutljivejša oprema na kolesih in rabi še posebno pozornost oz. vzdrževanje. Vsak dober servis vam kolo seveda tudi opere, očisti in podmaže.

Skratka, kolo pred sezono zahteva temeljit pregled in servis. Ni nujno, da je vaše kolo v slabem stanju, vendar pregled pa je nujen, ker ste navsezadnje udeleženec v prometu. Naj vas ne prestrašim preveč, za osnovni servis boste pri vsakem serviserju odšteli med 25 in 30 evrov, kar pa ni previsok znesek glede na to, da so kolesa vsako leto dražja in dražja. Večjih odstopanj od teh cen nisem našel v nobenem servisu. Osnovni servis pa največkrat zajema: centriranje koles, nastavitev prestav in zavor, pregled vseh ležajev, kontrolo vijakov, kontrolo in mazanje verige, pregled pnevmatik in zračnic. Seveda pa se cena zviša, če je treba zamenjati kakšen del opreme.

Kaj lahko storite sami? Ne preveč, ker kolesa so danes preveč vredna, da bi kaj sami improvizirali. Sami lahko postavite prvo diagnozo. Torej lahko ugotovite, če so gume v redu, če je v njih kaj zraka. Če delajo zavore in če kaj škriplje. Škripanje je resno opozorilo, da je kolo treba nujno peljati k serviserju. Pred prvo vožnjo mora biti kolo brezhibno in če mislite, da se mu ne more zgoditi nič hudega čez zimo, se motite. Meseci, ko je bilo neuporabljeno, so za kolesa zelo dolgi. Neprimerni prostori, kot so vlažna klet, vrtna uta ali zgolj kak napušč za hišo, kolesu prizadenejo težko popravljive okvare.
 

ni podpisa
ni podpisa


Kolo mora biti brezhibno, zato priporočam, da svoje kolo pred sezono zaupate strokovnemu servisu. Vsepovsod so, zato izbira ne bo težka.

ni podpisa
ni podpisa


Če pa kolo niste niti očistili po zadnji vožnji zna biti zdaj v zelo žalostnem stanju. Serviserji koles imajo zdaj polne roke dela in mogoče malce bentijo na nas »obveščevalce« zakaj na to ne opozarjamo že pozimi. Pa jim odgovarjam, da nas vedno zavedejo smučarski pripomočki oziroma oprema.

 

Naslovna fotografija: Boštjan Gunčar

Več iz te teme:

Komentarji: