Spletna mesta Dela d.o.o., (slovenskenovice.si, delo.si, deloindom.si, polet.si, ddom.si, pogledi.si, micna.si) uporabljajo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. Ali soglašate z namestitvijo piškotkov na omenjenih straneh? V redu Omejujem piškotke Želim več informacij

Main menu

Kolesarske novosti 2016

Kolesarske novosti 2016

Še nikoli ni bil tako dober čas za nakup novega cestnega dirkalnega kolesa. Izbor je večji kot kdaj prej, kakovost je dobra in med kolesi, ki si jih človek lahko privošči, je mogoče najti odlične dirkalnike. Senčna stan dobrega je, da se še nikoli ni bilo tako težko odločiti, kaj je za nas primerno.

Kupiti dirkalno cestno kolo ni več enostavno. Zdaj ne kupujemo več zgolj dirkalnega kolesa, najprej moramo namreč vedeti, kakšno kolo želimo: aerodinamično, udobno, zelo lahko ali kolo za vse namene. Izdelovalci koles namreč razvijajo dirkalna kolesa, ki so strogo namenska. Ridley letos prihaja z modelom X-Trail, ki ima diskaste zavore, nanj pa je mogoče nadeti celo štiri centimetre debele gume. Specialized predstavlja model Allez Sprint, aluminijasto aerodinamično kolo za sprinterje in ljubitelje velikih hitrosti; kolo sploh nima sprednjega menjalnika.

Široki kot

Možnosti izbiranja niso le med dragimi vrhunskimi kolesi, veliko zanimivega je mogoče najti tudi med kolesi, ki stanejo dva tisoč ali celo kakšen evro manj. V letu 2016 je na voljo več cenovno še ugodnih dirkalnih karbonskih koles in nekatere znamke se predstavljajo z novimi visoko kakovostnimi aluminijastimi okvirji. Pri Shimanu so spremenili poceni skupino opreme Tiagra, jo preoblikovali in zdaj je podobna dražjim hišnim modelom. Celo pri prestižnem italijanskem Pinarellu so pomislili na kupce, ki nimajo žepov brez dna, in predstavili model Gan, ki je cenejša različica neverjetne (po kakovosti in ceni) dogme F8. Gan tako lahko postane kolo, ki si ga kolesarji morda lahko privoščijo, saj je najcenejši z opremo Shimano 105 vreden 2799 evrov.

Diskaste zavore na cestnih dirkalnih kolesih so trend, ki traja – in še bo. Letos je poklicnim kolesarjem dovoljeno, da lahko na nekaterih tekmovanjih uporabljajo take zavore. Nizozemsko profesionalno moštvo Roompot je objavilo, da bo letos vse moštvo uporabljalo diskaste zavore vso sezono. Zdi se, da je nemogoče ustaviti diskaste zavore, nasprotno od lani so mnoga kolesa vse večkrat opremljena s temi zavorami.

Zato se pojavlja vprašanje, če že kupujemo novo dirkalno kolo, ali naj izberemo takšno z diskastimi zavorami. Ja in ne! Ja zato, ker diskaste zavore zavirajo bolje kakor konvencionalne iz primerljive cenovne kategorije. Ne pa zato, ker so konvencionalne zavore povsem ustrezne in ker lahko uporabljamo več parov rezervnih koles (obročev). Torej odločitev ni lahka. Če imate eno kolo in če ne nameravate uporabljati še dodatnega para koles (recimo hitrejših za tekmovanja ali pa takih, ki imajo zobnike, primerne za vzpone), potem ni razloga, da ne bi kupili kolesa z diskastimi zavorami – zavedajte se le, da s konvencionalnimi zavorami ne boste nič slabši. In z diskastimi nič boljši.

Medklic iz uredništva, to ni Markova misel: verjetno najboljši slovenski poznavalec vsega, kar se dogaja v razvojnih oddelkih proizvajalcev koles, je prepričan, da je uvedba diskastih zavor neverjeten posel, ki bo lastnikom nekaterih kolesarskih tovarn prinesel ogromne dobičke. Zato ker bodo na en mah ubili več muh, iste zavore bodo lahko prodajali na cestnih, trekinških, ciklokros in še katerih kolesih, to pa bo potegnilo za seboj izdelavo drugačnih okvirjev in vilic ... In verjetno številne padce, ko se bodo na maratonih mešali kolesarji z navadnimi in kolesarji z diskastimi zavorami – ker diski veliko bolje zavirajo, bodo trki neizbežni. To le v premislek ... Dejstvo je, da so poklicni kolesarji nenaklonjeni novim zavoram in da jih najboljši nočejo voziti. Vendar je pritisk kolesarske industrije tak, da bodo morali popustiti. Vsekakor pa je res, da bo nekoč, ko bo večina ljubiteljskih kolesarjev na kolesih z diskastimi zavorami, vožnja varnejša, saj so take zavore zares učinkovite.

Karbonska kolesa postajajo običajen standard tudi v nižjem delu kolesarskega trga. Kljub temu se je letos pojavilo kar nekaj kakovostnih aluminijastih okvirjev. Specialized Allez Sprint, Cannondale CAAD 12 in Trek Emonda LR so odlična aluminijasta kolesa, ki so tako dobra kakor najboljša karbonska, a veliko manj stanejo. Več o njih v nadaljevanju. Še eno dobro aluminijasto kolo je Focus Cayo AL, ta model se je lani imenoval Culembro, enako velja za model Bianchi Intenso, ki dokazuje, da so tudi med cenejšimi, tako imenovanimi vhodnimi modeli tako dobra kolesa, da je z njimi mogoče celo tekmovati na visoki ravni.

Katera bo najboljša inovacija te sezone, bomo videli konec leta, ko se bodo morale novosti dokazati na terenu s svojo uporabnostjo in zanesljivostjo.

Viški leta 2016

Poglejmo najprej kolesa, ki stanejo manj kot 2000 evrov. Letos v tej kategoriji vidimo veliko koles, ki bi jih lahko uvrstili v skupino vztrajnostnih. To so cestna dirkalna kolesa, ki bi morala ponuditi udobnejšo vožnjo, kar je dobro, če ste privrženci dolgega kolesarjenja.

Karbonska kolesa za zmerno ceno

Cube Attain

Nemški izdelovalec Cube je predstavil novo karbonsko kolo, model Attain. Narejeno je za dolge in udobne vožnje. Zadnje vilice z imenom Aeroflex naj bi bile aerodinamične in tudi sposobne prestreči udarce. Attain GTC z opremo Shimano 109 stane 1499 evrov. Če želite veliko za svoj denar, potem se le pozanimajte o tem kolesu.

Bianchi Intrepida



Bianchi je model Intrepida predstavil letos. To je najcenejše karbonsko kolo tega italijanskega izdelovalca koles, s shimanom 105 stane 1799 evrov. Okvir tehta 1230 gramov, kar sicer ni zelo lahko, toda kakovost je za to ceno dobra. Tako kot pri modelu Cube Attains so vsa vodila speljana skozi okvir, kolo je zamišljeno tako, da je na njem mogoče sedeti nekoliko bolj vzravnano.

Focus Cayo Disc (aluminij)



Eno najbolj dostopnih koles z diskastimi zavorami je kolo Focus Cayo AL Disc. Lani smo pri Poletu O2 tako kolo preizkusili, le da je imelo navadne zavore in se je takrat imenovalo Culembro. To je pravo dirkalno kolo. Aluminijasti okvir je prav veličasten. Različica z diskastimi zavorami in novo Shimanovo skupino Tiagra stane 1299 evrov. No, povedati je treba, da kolo tehta 9,9 kilograma in je med težjimi.

Shimano Tiagra

Dobra novica glede kolesarske opreme je tudi, da so pri Shimanu prenovili skupino opreme Tiagra (gonilka z verižnicama, zadnji zobniki, sredinski ležaj, zavorne čeljusti, prestavno-zavorni ročici, veriga, sprednji in zadnji menjalnik). Oprema Tiagra je ena najugodnejših komponent, letos so jo popolnoma prenovili. Po novem je videti kot tiste precej dražje skupine Shimanove opreme. Največja novost je, da so vodila in pletenice prestavnih ročic skriti pod ovojnim trakom krmila, včasih so »kabli« štreli s stranskega dela ročic. Skupina je videti veliko bolje in tudi bolje bi morala delovati. Prestavljanje naj bi bilo mehkejše in zavore učinkovitejše. Za vso skupino bo treba odšteti približno 1000 evrov.

Vrhunski aluminij v srednjem razredu

Čeprav je karbon standard, aluminij še zdaleč ni mrtev, in nekaj zelo zanimivih aluminijastih okvirjev je bilo že predstavljenih. Ti okvirji so po lastnostih zelo blizu lastnostim dragih karbonskih okvirjev, le da so precej cenejši. Aluminijasti okvirji so tako podobni dražjim karbonski sorodnikom, da jih je težko ločiti od njih. Ne le zaradi videza, ampak tudi zaradi voznih lastnosti. To pa je podatek, ki ga ne velja prezreti ...

Trek Emonda ALR

Aluminijasti model Emonda je pravzaprav kopija karbonskega okvirja z istim imenom. To je trislojni in hidrooblikovani aluminijski okvir – to pomeni, da ima okvir tri različne debeline in oblike. Emonda ALR tehta 1059 gramov, to je skoraj toliko, kot tehtajo karbonski okvirji. Odzivi ljudi, ki so to kolo vozili, so zelo ugodni. Emonda je cenejša od večine karbonskih okvirjev in naj bi bila po odlikah primerljiva s tistimi karbonskimi, ki so nekajkrat dražji. Emonda ALR, opremljen z opremo Shimano Tiagra, stane 1199 evrov, karbonski z enako opremo pa 1549 evrov.

Cannondale CAAD 12



Pri Cannondalu so vedno verjeli v aluminij in aluminijasta kolesa CAAD so bila med mnogimi tekmovalci zelo priljubljena. Letos prihaja novi model, CAAD 12. To je skoraj popolna kopija veliko dražjega prenovljenega kolesa Cannondale Supersix. Okvir CAAD 12 tehta 1098 gramov, kar je 52 gramov manj od predhodnika, CAAD 10. Okvir ima nekaj milimetrov ožjo podsedežno cev kakor CAAD 10, zato je kolo udobnejše. Najcenejši CAAD 12 z opremo Shimano 105 stane 1499 evrov. Za 1699 evrov je mogoče dobiti CAAD 12 z diskastimi zavorami Shimano 105.

Lahko kot pero na vrhu

Ultra lahka kolesa boste našli zgolj v zgornjem razredu koles. Kolesa so vsako leto lažja. Osredotočili se bomo na azijske izdelovalce, ki predstavljajo nova zelo lahka kolesa.

Fuji SL



Fuji SL je popolnoma na novo oblikovan okvir kolesa. Nepobarvan SL tehta le 695 gramov, kar je 19 odstotkov manj kakor najlažji Fujijev okvir iz lanske zbirke. Z opremo Sram RED in karbonskimi kolesi Reynolds je kolo težko zgolj 4690 gramov, torej manj kot pet kilogramov! Tudi v Sloveniji ga je mogoče kupiti – za 11.990 evrov. Z lahkostjo pač pride težja cena.

Merida Scultura 9000 LTD



Scultura 9000 LTD je po trditvah Meride najlažje serijsko kolo na svetu. Okvir tehta 680 gramov. Scultura je že več let v Meridini kolekciji, toda inženirji vsako leto okvir še izboljšajo. Teža kolega je 4,6 kilograma, to pa je 2,2 kilograma pod dovoljeno mejo, da bi s takim kolesom lahko tekmovali. Cena kolesa ni znana, nekoliko težji model Scultura Team, ki ga vozijo profesionalci pri Lampreju, opremljen pa je z opremo Shimano DuraAce, stane 6499 evrov.