;
Spletna mesta Dela d.o.o., (slovenskenovice.si, delo.si, deloindom.si, polet.si, ddom.si, pogledi.si, micna.si) uporabljajo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. Ali soglašate z namestitvijo piškotkov na omenjenih straneh? V redu Omejujem piškotke Želim več informacij

Main menu

Nakup in generalni servis kolesa

Nakup in generalni servis kolesa

Hvala bogu, da je padel sneg, ne le zaradi tega, da imajo otroci veselje in  narava svoj mir, ampak tudi zato, da odrasli športni rekreativci lahko izpolnijo vse svoje, s snegom povezane želje. Smučanje, deskanje, tek na smučeh, hoja v sredogorje, po pameti, seveda.

Zlasti smučarski tek in hoja navkreber sta najboljši vadbi za prihajajočo kolesarsko sezono, to je že dolgo znano. Bolje je početi pozimi to, kot pa se vso zimo le  voziti s kolesom, saj boste tako poskrbeli za vse telo, pa še od kolesa se boste odpočili. Kolesarji tega ne slišimo radi, vendar je res, da zelo zanemarjamo nekatere mišične skupine, ki za kolesarjenje po naše niso pomembne – kar je narobe. Za dobro kolesarje je ljubiteljski kolesar potrebuje več mišičnih sposobnosti, kot bi si mislil. In še bolj to pride prav v vsakdanjem življenju.

Kolesarjenje je postalo v Sloveniji trend, ki ga zlahka primerjamo s tistim izpred dobrega desetletja, ko smo vsi začeli z rekreativnim tekom. Kolesarjenje kot športna rekreacija je zdravo, prijetno, in samo upamo lahko, da bomo kmalu lahko zapisali, da tudi zelo varno. Zaradi prometa, seveda.

O kolesarjenju smo se menili s Primožem Čerinom, nekdanjim poklicnim kolesarjem, ki  velja za enega največjih poznavalcev kolesarstva, kolesarjenja in opreme pri nas. Beseda je tekla o izbiri pravega kolesa in o servisiranju.

Se vam zdi, da prehitevamo vreme, naravo in sezonske športe? Verjemite, da ne. Kolo je najbolj kupiti zdaj, in zdaj je tudi zadnji čas za dober generalni servis.

Izbira pravega kolesa

Da bi bilo kolesarjenje varno početje lahko največ storimo sami. Že s tem, ko izberemo primerno kolo zase, smo naredili prvi korak na tej poti.

Za izbiro pravilnega kolesa se je pametno obrniti na specializirane trgovce, saj vam bodo lahko najbolj strokovno svetovali. Seveda bodo potrebovali čim več podatkov o tem, za kakšen namen bomo potrebovali kolo in  koliko kilometrov imamo namen z njim prevoziti. Pomembni so podatki o lastniku - teža, velikost, starost in seveda fizična pripravljenost.

Če ima prodajalec večino teh podatkov in če je dovolj usposobljen, vam  bo brez večjih težav lahko svetoval najbolj smiseln izbor in tudi pravilno velikost kolesa. Dober in o kolesarjenju podkovan prodajalec lahko najbolj pomaga tudi pri izbiri sedeža - in vsaj pri specializiranih trgovcih se da dogovoriti pri nakupu novega kolesa za zamenjavo sedeža glede na željo kupca. Sedež je pomemben del kolesa, že marsikoga je od tega lepega športa odvrnilo boleče sedalo na prvi vožnji. Saj je res, da začetnika vedno malo boli tam, kjer se telo stika s sedežem, a hujšega ne sme biti.

No, še opozorilo iz uredništva Poleta 02 Prodajalci bi morali  določeno kolo prodati takega, kot je prišlo v prodajalno, vendar  nekateri velikokrat poberejo nekatere dele in jih nadomestijo s cenejšimi in veliko slabšimi, originalne pa prodajo samostojno. To ne le, da je goljufija, to je lahko tudi zelo nevarno, še zlasti, če namesto solidnih obročnikov dobite cenene, še nevarneje je, da zamenjajo solidne pnevmatike z na videz dobrimi, a takimi, kjer je plastike več kot kavčuka. To je nevarno že na suhem in dobrem asfaltu, da ne govorimo o tem, kaj se dogaja na spolzkem vozišču, tudi če je suho. V mokrem je  vse še veliko huje. Preverite na spletu, če je kolo, ki ga kupujete, tudi na spletu ali v trgovinah v  tujini opremljeno z isto opremo kot vaše, ki ga nameravate kupiti. Če ni, vprašajte prodajalca, zakaj ni?

Če se vam zdi, da odgovor ni iskren, pojdite v drugo trgovino, lahko pa nam tudi pišete in se bomo o tem pozanimali mi.

Letni servis

Letni servis je namenjen vsem kolikor toliko rednim uporabnikom kolesa. Najbolj priporočljivo ga je opraviti po končani sezoni. Zakaj? V ležajih je po sezoni ostalo bolj malo masti in več umazanije ter predvsem vlage. V kolikor tako kolo stoji nekaj časa (praviloma mesecev) nekje v shrambi ali garaži bodo ležaji v notranjosti porjaveli in ni ga več mehanika, ki bi jih še lahko rešil. Potrebno jih je zamenjati in strošek je lahko velik, za primerjavo cena enega ležaja je vsaj 10 do 15 evrov in in na kolesu jih je kar nekaj. Tako je pravočasno čiščenje in mazanje ležajev  prav gotovo cenejše, ob tem pa se avtomatično očisti ter pregleda še ostale dele in okvir.

Cena kompletnega letnega servisa se giblje med 50 in 80 evri (zajema čiščenje in mazanje vseh ležajev, menjalnikov, verige, zobnikov in čiščenje in pregled okvirja). Za bolj zahtevne servise vzmetnih vilic, amortizerjev,disk zavor in karbonskih obročnikov se je potrebno posebej dogovoriti z serviserjem.

Izračun vam lahko hitro pove, da je strošek glede na opravljeno delo bistveno manjši, če je letni servis narejen ob pravem času, torej po končani sezoni. Po sezoni imajo serviserji tudi bistveno več časa na razpolago za servisiranje-strankam se ne mudi,dela se bolj umirjeno in posledično bolj kakovostno. Predvsem lastniki dražjih, zahtevnejših koles se prednosti letnega servisa v po sezonskem terminu že dobro zavedajo, je pa res, da velika večina normalnih uporabnikov še vedno opravi servis-vsaj tisti najbolj nujen v spomladanskem terminu. Zdaj je zadnji čas za to.

Po opravljenem letnem servisu imate kolo praktično že pripravljeno za novo sezono, le prah obrišete z njega pred prvo vožnjo.

In nič ne skrbite: kolesarski zapisi bodo na naši spletni strani vse leto. O opremi in varnosti, vsega bo dovolj.