Spletna mesta Dela d.o.o., (slovenskenovice.si, delo.si, deloindom.si, polet.si, ddom.si, pogledi.si, micna.si) uporabljajo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. Ali soglašate z namestitvijo piškotkov na omenjenih straneh? V redu Omejujem piškotke Želim več informacij

Kako se pripraviti na tek pozimi?

Ko je dan krajši in ko je temperatura večji del dneva pod ničlo, se je treba na športno udejstvovanje pripraviti.

Kljub temu, da je v zadnjih letih ponudba športnih aktivnosti pod varnim zavetjem strehe v zimskih mesecih skokovito narasla, je med vami še vedno nekaj »premaknjencev« ki ne bi svežega zraka in naravnih elementov zamenjali za nič na svetu. V naravi ste doma tudi pozimi.

Veliko vas je tekačev, ki tečete skozi celo leto in si vsakič, ko zunaj lije ali sneži, vi pa si obuvate tekaške copate, sebi v brk pripomnite, da niste iz sladkorja, a vseeno je treba biti na tek in ostale aktivnosti pozimi dobro pripravljen. Nekaj vas tek pozimi zamenja za drugo obliko vadbe, v veliki večini gre za fitnes oziroma vaje za moč, tekaška pripravljenost pa na podlagi tega trpi. In kako težko je spomladi, ko vreme končno dovoli nekaj zunanjih kilometrov, vam pa noge gorijo že po prvem kilometru.

Zimska priprava

Pripravite si zimska tekaška oblačila in obutev. Kapa, rokavice, tekaške pajkice in dobra obutev so ključni za miren in spokojen zimski tek. Nikakor se ne oblecite preveč, saj bo prvih nekaj kilometrov zeblo, a potem se bo telo ogrelo in bo precej lažje.

Pijte dovolj. Ko je hladneje tekači pogosto pozabijo piti, pa čeprav telo že kaže znake dehidracije, noge pa so že nekaj kilometrov precej težje. Tudi pozimi morate telo oskrbovati s tekočino, na dolgih tekih pride prav tudi energijski gel ali drugi energijski pomočnik.

Imejte plan B. Če vas mraz ne moti, potem lahko tečete v snegu in dežju. A ko snežna odeja spodaj dobi ledeno ploskev, je to tudi za vas znak, da se tokrat na tek ni pametno podati, saj je dirjanje po ledenih ploskvah rezervirano za hokejiste in umetnostne drsalce, vi pa imate na sebi le tekaške copate. Pojdite v fitnes na trenažer, pa čeprav ga sovražite. Bolje trenažer kot razbita glava.

Izkoristite svetle ure. Svoj tekaški urnik si pozimi morate prilagoditi, saj je svetlih ur precej manj kot poleti, ko si lahko pravzaprav izmišljujete, kdaj se boste podali na tek. Tecite v najtoplejših na najsvetlejših urah dneva. Ne bo vam vedno uspelo, vseeno pa izkoristite priložnost, ko se bo ta ponudila.