Spletna mesta Dela d.o.o., (slovenskenovice.si, delo.si, deloindom.si, polet.si, ddom.si, pogledi.si, micna.si) uporabljajo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. Ali soglašate z namestitvijo piškotkov na omenjenih straneh? V redu Omejujem piškotke Želim več informacij

Shujšati ali kupiti lažje kolo?

Vprašanje: Naj shujšam ali kupim lažje kolo? Obstaja razlika?

Odgovor: Razlika med tem ali kupite lažje kolo ali pa izgubite nekaj kilogram in obdržite starega obstaja. Seveda v primeru, da vaša pozicija na kolesu, treningi in hranjenje energije ostanejo enaki. 

Dve največji sili, ki delujeta na kolesarja sta upor vetra in gravitacija. Začnimo z vetrom.

Faktorji upora vetra na kolesu so na frontalnem delu vašega kolesa in telesa ter vplivajo na hitrost. Hitreje kot boste kolesarili, z večjim uporom vetra se boste ukvarjali na že omenjenih delih.

Dr. Asker Jeunkendrup in dr. James Martin sta v svoji raziskavi »Izboljšanje kolesarskega učinka: kako porabiti čas in denar«, ugotovila kako več zunanjih dejavnikov vpliva na 40-kilometrski ravni progi. En izmed dejavnikov je bila tudi izguba teže.

Primerjala sta izgubo treh kilogramov na človeškem telesu in prav toliko kilogramov lažjim kolesom. Raziskavo sta opravljala z kolesarskimi začetniki, rekreativci in profesionalci. V vseh treh primerih je izguba telesne teže pomenila manjši upor vetra. Z lažjim kolesom na drugi strani pa ni prišlo do bistvene razlike v uporu.

Ko kolesarimo v klanec je glavna sila, ki deluje na nas gravitacija in ne upor vetra.  Torej če izgubimo telesno težo nam to v boju s klancem pomaga, isto velja tudi za lažje kolo. V tem primeru imata tako telesna teža, kot tudi lažje kolo velik vpliv.

Jeukendrup in Martin sta ugotovila, da kolesar začetnik s tri kilogramov lažjim kolesom na 20-kilometrski razgibani progi s 3 odstotnim vzponom pridobi do 1 minute in 36 sekund!

Inigo Mujika, trener in psiholog nekdaj profesionalne ekipe Euskaltel Euskadi: »Če je kolesar pretežak, je težje tudi delo. Shujšati bi bilo v tem primeru tudi precej bolj poceni, saj vam ne bi bilo treba kupovati nove opreme, pa še manj hrane bi kupovali,« v smehu doda Mujika.

Razmerje moči in mase je najpomembnejše pri vožnji v klanec. Večja moč in manj mase pomeni več hitrosti in obratno. Ampak če izgubite preveč mase, izgubite tudi moč. Razmerje mora biti popolno.

Torej, če morate izgubiti kilograme, jih dajte. Mujika priporoča, da jih izgubite takrat, ko ni sezone, torej pozimi in ne pred kakšno preizkušnjo, saj je proces hujšanja psihično izčrpljujoč. Prav tako predlaga počasno hujšanje, da se izognemo izgubi moči, ki jo prinese nezdrava in hitra izguba kilogramov.

Zaključek: Izguba telesne teže prinaša večjo prednost kot lažje kolo. A takoj, ko se proga začne vzpenjati, je zelo pomembno oboje. Hujšanje pa je vseeno bolj poceni.